Het is wachten op "Black Freeday" de dag waarop alles aan 100% #korting de deur uit gaat.
Zo lijkt het wel. Als ik de aanbiedingen zie van -60%, -70% dan zijn we al aardig onderweg.
En heb ik vragen over niet alleen de zin van zo’n korting maar ook over de prijsvorming.
En wat maakt het product dan zo ik-moet-het-hebben-rig ?
De voorbije 10 jaar maakte ik, tijdens presentaties, wel eens gebruik van de “Single’s day” om spelers zoals #AliBaba, de macht van het getal en het succes van online verkoop te duiden.
Soms kwam dan ter vergelijking #BlackFriday en eventueel ook #CyberMonday onder de aandacht. Black Friday was aanvankelijk nog ver van mijn bed maar is ondertussen volop en nadrukkelijk in mijn (digitale) brievenbus vertegenwoordigd.
Er is natuurlijk geen kant en klaar antwoord op de vraag of je nu als retailer, als ondernemer mee moet surfen op de zwarte kortingsgolf.
Hopelijk volgt de beslissing om deel te nemen wel na een nuchtere analyse en niet alleen omdat de buurman, de concullega of “men” het ook doet.
Belangrijke vraag is “heb ik het nodig om de prijzen te laten zakken om te verkopen ?”
En toegegeven er zijn wel wat spelers op de markt die daar ja op kunnen, willen antwoorden.
Zelf doe ik dat niet. #Belbin, #LegoSeriousPlay of #loopbaancoaching hebben geen gekleurde vrijdag nodig.
Voor de #dienstverlening uit mijn aanbod vind ik de prijs trouwens niet het bepalend criterium om een beslissende keuze te maken. Die prijs is immers gelinkt aan het vooropgestelde doel en de te verwachte resultaten.
#Kiesjekleur. Ook op vrijdag.
Comments