De hashtag hittegolf is een echte #hitgolf op de sociale media. Brandend actueel en een hot topic om te volgen. Of toch niet?
Nu de regen eindelijk ook in mijn regio valt krijg ik aandacht voor de hashtag regen die neervalt op diezelfde sociale media. Zachtjes dan met dikke druppels tot ook #catsanddogs uit de media hemel vallen.
Het doet me ook terugdenken aan mijn vakantie in Bretagne. Er was toen nog geen sprake van een officiële #hittegolf maar de vele (te) warme dagen met net geen 30° temperaturen hadden geen Ukkelse goedkeuring nodig.
We werden dan ook aangenaam verrast. Il fait beau en Bretagne…plusieurs fois par jour. We wisten meteen waarom. Wisselende bewolking en buien. Maar het was genieten van de 20° temperatuur en de zachte regen.
Ook al waren er heuse regenvlagen bij en zelfs een stortvloed bij het bezoek aan Pont-Scorff. Het voelde even aan zoals een zalm, toen we het uit de hemel neervallende water dienden te trotseren. Heel toepasselijk als je vanaf de brug aan het museum van de rivierzalm (L'Odyssaum) het hoger gelegen dorpsgedeelte wil bereiken en de weg een kolkend rivierbeekje wordt.
Schaarste doet (ver)kopen weten we al van Cialdini. Na een relatief teveel aan zon kan je dus verlangen naar regen en er van genieten. Maar het heeft ook z’n impact op je activiteitenprogramma. Het creëert een tekort aan tijd ( en aan zon) en daardoor dus een nieuwe schaarste, een nieuw verlangen.
Ondertussen zijn we op het thuisfront wel toe aan een aangepaste weerspreuk : #nazonneschijnkomtregen !